Roer Jensen død i Skive 1840-1845

Startet af Anders Mehlsen Andersen, 12 Dec 2015 - 13:32

Forrige emne - Næste emne

Anders Mehlsen Andersen

Roer Jensen er født i Bilstrup, Skive landsogn i 1775.

Han er gårdejer (selvejer) i Bilstrup i 1840 gift med Karen Jensdatter, hans anden kone.
I FT 1845 for Skive står Karen Jensdatter som enke.

Roer er således død i perioden 1840-1845. Desværre er der tiilsyneladende ingen kirkebog for Skive i den periode. Hvordan finder jeg så frem til hans dødsfald? Jeg har kikket i Dødsanmeldelser for 1839-1845.

Vh.

Anders

Venlig hilsen
Anders Mehlsen, Aalborg
andersmehlsen46@gmail.com

Elin Madsen

Hej

Du finder ham her:
Danish family search, Skive 1839-1851, opslag 214 nr 8

Mvh
Elin

Anders Mehlsen Andersen

Hej Elin
Tusind tak for hjælpen - Roer Jensen var der ganske rigtigt.
Men hvordan vidste du, at kirkebogen var tilgængelig hos Family Search, og hvorfor er bogen ikke med på Arkivalier Online?

Vh.

Anders
Venlig hilsen
Anders Mehlsen, Aalborg
andersmehlsen46@gmail.com

Elin Madsen

Hej Anders

Jeg valgte fra DIS-arkivalieliste. Hvorfor den ikke er med på AO, kan jeg ikke svare på.
http://arkivalielister.dis-danmark.dk/ao_kb_vis_form.php?navn=skive&stil=2&type=h

venlig hilsen
Elin

Arne Feldborg

Skive 1839-1851 FKVDJTA mangler hos AO.

Men den er skannet, også i den nye serie, så det er ikke godt at vide hvor AO har placeret den.

DFS har den både i den gamle og i den nye udgave.
mvh, a.f.
http://hammerum-herred.dk/
Ved evt. direkte henvendelse til mig: Brug venligst e-mail, ikke "Personlig besked", tak.

Grethe Leerbech

Hej Anders

Der findes også et skifte fra ham under Sallinglands herredsfoged. Hvorfor jeg ved det, er fordi mine egne aner har forbindelse til Roer (Rover) og hans familie-de er også fra Bilstrup. Jeg mener også jeg har set et skifte fra hans første kone der, men kan ikke huske om det lå under Estvadgard gods.

mvh
Grethe Leerbech.
Thyholm,Vang, Gislum,Hornum,Hindsted, Slet, Års i Aalborg a. Ginding,Ringkøbing a.Rinds, Fjends,Hindborg,Viborg a. Nybøl, Sottrup,Sønderbog a.sogne i Tyskland, Sunds,Svendborg a.Tuse,Års,Løve i Holbæ

Anders Mehlsen Andersen

Hej alle bidragydere
Tak for jeres hjælp.
Dejligt at årrækken 1839-1851 i Skive findes, men træls at Arkivalier Online ikke har den med.

Til Grethe kan jeg oplyse, at jeg som nævnt ikke har fundet Roer Jensens dødsanmeldelse og ej heller noget skifte. Jeg går ud fra, at det ikke skal findes under Estvadgaard Gods, da han jo var selvejer, men under herredsfogeden for Sallingland herred.

Roer familien fra Bil(d)strup er interessant for mig, fordi Jens Roersøn (1662-1739) er far til Jens Jensen Bilstrup (1720 - ca. 1769) som slog sig ned i Grønning som fæstebonde under Astrup Gods, der var ejet af grev Reventlow, der på den tid også havde Skivehus.

Jeg vil gerne udveksle data om Roer familien.

Vh.


Anders
Venlig hilsen
Anders Mehlsen, Aalborg
andersmehlsen46@gmail.com