Ian Anthony Wager, f. i Dover, Kent, England. Søger forældrene.

Startet af Vagn Hansen, 10 Dec 2015 - 15:07

Forrige emne - Næste emne

Vagn Hansen

Kære DIS-forum læsere.

Jeg ved ikke ikke, om dette er det rette sted at søge efter engelske aner. Hvis ikke, håber jeg, at koordinator vil flytte efterlysningen til det rette forum.

Jeg søger forældrene til:
i Dover, Kent, England. Jeg har hans "Entry og birth", hvoraf det fremgår, at hans forældre var:

Raymond Loftus Wager og Lilian Jenkins Taylor, som i 1949 boede i 40 Circular Road, Belteshanger near Deal / Kent.

I november måned besøgte vi Ian Anthony Wager, som i dag bor i Ohope i New Zealnd. Ians søn Thomas er gift med vores barnebarn derfor interessen omkring familien.

Ian fortalte, at det desværre var sparsomt med oplysninger på familien og dette er de oplysninger, som jeg fik af ham:

Hele familien Wager (far, mor og tre børn) emmigrerer til New Zealand i 1963 og bosætter sig tilsyneladende i eller omkring Wanganui.

Faderen Raymond Loftus Wager var født omkring 1922 i Wales og død omkring 2004 i Wanganui, NZ.

Moderen Lilian Jenkins Taylor var født i 1927 i Scotland og hun døde den 14.10. 2004 i Wanganui, NZ. Sidst kendte adresse var 4 Portal Street, Wanganui, New Zealand.

På Internettet fandt jeg hendes dødsregistrering:

NAME   AGE         GENDER   DIED
WAGER, Lilian Jenkins   81   F      14/10/2008
Residence   4 Portal Street Wanganui   Occupation   Retired
Date of Medical Certificate   16/10/2008   Officiating Minister   J Peill
Funeral Co-ordinator   Dempsey & Forrest   Location   Plot 184 Aramoho Cemetery Cremation Lawn/C/L
Show on Map   Click here   Place of Death   Home of Co


Ud fra ovenstående oplysninger håber jeg, at der blandt DIS-forums læsere er nogen, der kan hjælpe mig videre med bl.a. at finde vielsesdata på Raymond Loftus Wager og Lilian Jenkins Taylor,
samt hvor og hvornår de er født i hhv. Wales og Scotland.

Jeg har i øvrigt skrevet til begravelsesfirmaet Dempsey & Forrest i Wanganui, men har ikke hørt fra dem.

Jeg er spændt på, hvorledes jeg kommer videre.

Mvh, Vagn Hansen, Billund


BEMÆRK:Fødselsoplysninger på person, som stadig er i live, er fjernet af moderator.

Egon Sørensen

#1
Hej Vagn!


WAGER  First name RAYMOND L  Born 1922  Died —  Event 1922  Record set England & Wales births 1837-2006  Location Newport (Monmouthshire), Monmouthshire, Wales


 WAGER  First name RAYMOND L  Born —  Died —  Event 1947  Record set England & Wales marriages 1837-2008  Location Thanet, Kent, England


Mvh.

Egon Sørensen

Vagn Hansen

Kære Egon.

Det var da fantastisk, at det igen var dig (næsten som nabo), der skulle hjælpe mig videre.

Jeg vil gerne kigge forbi en gang ved lejlighed.

Mvh, Vagn

Vagn Hansen

Kære alle på denne tråd.

Så fik jeg svar fra begravelsesfirmaet Dempsey & Forrest i Ganganui, NZ og der oplyser:

Good Morning Vagn,



Thank you for the email and sorry for the delay in getting back to you.

Please find below the following information as you requested.



Lilian Jenkins Wager (Taylor).

Where and when was she born? Cambusleng, Aryshire, Scotland on the 2nd October 1927

Where and when was her funeral? Dempsey & Forrest Funeral Home, Wanganui on Saturday 18th October 2008. She passed away aged 81 on the 14th October 2008 at the Home of Compassion Rest Home, Wanganui.

Where and when did she married Raymond Loftus Wager? She married in Deal, Kent, England  when she was 20 years old.



Lilian's parents were: William Taylor & Rachel Taylor(nee Rennie)




Her son Ian was 59 at the time of her death and her daughter Sheena was 55 at the time of her death.


Raymond Loftus Wager.

Where and when was he born? Wales on the 2nd July 1922

Where and when did he died? He passed away at Kowhanui Rest Home, Wanganui on the 10th May 2006 aged 83 years.

Where and when was his funeral? Dempsey & Forrest Funeral Home, Wanganui on Saturday 13th May 2006



He was aged 25 years when he married Lilian.

Ian was 56 at the time of his death and Sheena was 53.



His parents were Herbert Wager & Georgina Wager (maiden name unknown)



I hope this helps with your research, and please feel free to contact us at any time with any other questions you may have.



Wishing you all the best for Christmas & the New Year.

Kind Regards

Fleur McNabb



Nu er udfordringen så "bare", hvorledes jeg finder adgang til de engelske kirkebøger.

Mvh, Vagn Hansen

Inge-Lise Trampedach

Venlig hilsen
Inge-Lise Trampedach
4130 Viby Sjælland
Indtaster på Politiets Registerblade http://www.politietsregisterblade.dk/
Indtaster på: www.marstallere.dk
Indtaster på Københavnske  Begrav

Vagn Hansen

Kære Inge-Lise.

Tak for dit bidrag til sporing af familien Wager og jeg vil prøve dit tip i løbet af weekenden.

Mvh, Vagn

Mette R Francke

#6
Hei

Fra myheritage

Lily Porter Taylor
Birth
Death in Wanganui, New Zealand

amily Members
Parents
William Jenkins Taylor
1893 – 1961

Rachel Rennie
1889 – 1950

Hide siblings
James Porter Taylor
1919 –

William Jenkins Taylor
1929 – 2002

Jean Taylor

Mary Taylor

Rachel Taylor

William Jenkins Taylor
Birth Abt 1893 in Paisley, Renfrewshire
Death 16 Feb 1961
Birth
1893
Abt
Paisley, Renfrewshire
1 Source
Residence
1901
Age: 8
Dunlop, Ayrshire, Scotland
Age: 8; Relation to Head of House: Grandson
Death
1961
16 Feb
Age: 68

   
Rachel Rennie
Birth 1889 in Cheltenham, Gloucestershire, England
Death 30 Apr 1950 in Kent, England
Family Members
Parents
John Rennie
1826 – 1897
Mary Knee
1849 –

1889
Cheltenham, Gloucestershire, England
1 Source
Residence
1891
Age: 2
Cheltenham, Gloucestershire, England
Age: 2; Relation to Head of House: Daughter
1 Source
Residence
1901
Age: 12
Wandsworth, London, England
Age: 11; Relation to Head of House: Fatherless Daughters Of Sailors Soldiers & Marines
1 Source
Death
1950
30 Apr
Age: 61
Kent, England
Age: 61
   
John Rennie
Birth 1826 in Stirlingshire, Scotland
Death 1897 in Cheltenham, Gloucestershire, United Kingdom

Mary Knee
Birth Abt 1849 in Bishops Cannings, Worcestershire, England
Death

Family Members
Parents
Robert Knee
1818 –
Sarah Wilton
1819 –



Mette

Mette R Francke

Vagn Hansen

Kære Mette.

Her midt i håndboldkampen får du alligevel et stort tak for alle dine fund, som jeg vil se på i løbet af weekenden.

Det er dog imponerende, hvad I alle kan bidrage med og jeg er som sagt meget taknemmelig, hvilket Ian Anthony Wager i NZ også er (han følger med fra sidelinjen).

Og så tilbage til håndbolden.

Mvh, Vagn

Mette R Francke

Hei

Hvis Ian ønsker kontakt med eier av treet , så kan jeg videresende den.

Han kan sende beskjeden privat til meg , så sender jeg den videre.

Måske var treet på ancestry.com og ikke myheritage.com


Mvh
Mette

Norge - Danmark i finalen ;)
Mette R Francke

Vagn Hansen

Hej Mette.

Ian følger blot med i mine slægtsregistreringer på Brothers Keeper, når jeg får alle de tilsendte data registreret fra alle de venlige DIS-forum læsere, hvilket han er meget imponeret over.

Tak for i aften og god nat.

Mvh, Vagn


PS   Jeg tror ikke for meget på den finalekamp, som du gør. Men lad os nu se!

Vagn Hansen

Hei Mette.

Jeg kan ikke komme i kontakt med Lindy Jones (ejeren af Wager/Taylor stamtræet) og da jeg ikke kender årsagen, håber jeg at du vil hjælpe med en kontakt til hende.

Ud over min egen mailadresse kan disse evt. bruges:

o.m.hansen@hotmail.com

eller denne

thomaswager@gmail.com

eller denne

lundsgaard93@live.dk


Henvis venligst til mig ved evt. henvendelse og jeg vil rigtig gerne have mailadressen til Lindy Jones, så jeg selv kan skrive til hende.

På forhånd tak.

Mvh, Vagn Hansen, Billund