Efterlysning af en halvsøster

Startet af Steen Basan , 07 Dec 2015 - 17:15

Forrige emne - Næste emne

Steen Basan

Hej jeg leder efter min halvsøster og ved ikke rigtig hvordan jeg skal bære mig af med at finde hende. Jeg har været på Hvidovre kommune, hvor jeg ved at min far har betalt børnepenge til men de kunde ikke hjælpe mig og da min far døde i 88 og ingen familie tilbage på den side, har også prøvet kirkebøgerne men det kan jeg vist ikke lige finde ud af. Så hvordan kommer jeg vider?? Ved hvornår min far er født og hvor, men har kun min halvsøsters fornavn,
Mvh. Steen

Mette R Francke

Hei

Når er din halvsøster født ?

Er hun nevnt i ett skifte efter din far ?


Mvh

Mette
Mette R Francke

Steen Basan

Hej Mette

Hun er født 61 eller 62 er ikke helt sikker, da det eneste jeg ved er at min mor og den anden kvinde var gravide på samme tid  :D og hun er ikke nævnt i  et skifte efter min far

Mvh Steen

bente lindhardt

Hej Steen

Kirkebøger, som er lagt på nettet, går kun til og med 1960, hvad angår fødte drenge og piger. Så du kan ingen hjælp hente der.

vh
Bente

Marianne Kiel Hein

Måske kan du komme videre via borgerservice, hvis du har din fars personnummer?

Anne Mortensen

Man behøver ikke at kende personens CPR.nr.

https://www.borger.dk/Sider/Det-Centrale-Personregister-CPR.aspx?segmentid=84129935-93ad-4874-8a4d-be0453797324

Find adresse på person - adresseforespørgsel
   

Du kan få udleveret oplysninger fra CPR om andre personer og få f.eks. aktuelle navne- og adresseoplysninger - med mindre personen har registreret navne- og adressebeskyttelse. Du kan også få at vide, om personen er død, rejst til udlandet eller er umyndig.

Du skal søge om adresseforespørgslen digitalt. Hvis du ikke har mulighed for at betjene dig selv på nettet, kan du få hjælp i kommunens borgerservice eller på biblioteket.

For at få udleveret oplysninger skal du dog forud kunne identificere den person, du ønsker oplysninger om ved enten navn og adresse, navn og fødselsdato eller navn og CPR-nummer.

Hver henvendelse koster op til 75 kr. (2015), også selvom det ikke er sikkert, at kommunen kan finde den person, du søger. Du skal være opmærksom på, at den tidligere adresse ikke kan bruges, hvis den er fra før år 1972, fordi den ikke findes elektronisk. Du kan kontakte Landsarkivet for at få en nyere adresse, som kan bruges i selvbetjeningsløsningen
.
Venlig hilsen
Anne Mortensen - 2770

Steen Basan

Citat fra: Anne Mortensen  [376] Dato 08 Dec 2015 - 21:45
Man behøver ikke at kende personens CPR.nr.

https://www.borger.dk/Sider/Det-Centrale-Personregister-CPR.aspx?segmentid=84129935-93ad-4874-8a4d-be0453797324

Find adresse på person - adresseforespørgsel
   

Du kan få udleveret oplysninger fra CPR om andre personer og få f.eks. aktuelle navne- og adresseoplysninger - med mindre personen har registreret navne- og adressebeskyttelse. Du kan også få at vide, om personen er død, rejst til udlandet eller er umyndig.

Du skal søge om adresseforespørgslen digitalt. Hvis du ikke har mulighed for at betjene dig selv på nettet, kan du få hjælp i kommunens borgerservice eller på biblioteket.

For at få udleveret oplysninger skal du dog forud kunne identificere den person, du ønsker oplysninger om ved enten navn og adresse, navn og fødselsdato eller navn og CPR-nummer.

Hver henvendelse koster op til 75 kr. (2015), også selvom det ikke er sikkert, at kommunen kan finde den person, du søger. Du skal være opmærksom på, at den tidligere adresse ikke kan bruges, hvis den er fra før år 1972, fordi den ikke findes elektronisk. Du kan kontakte Landsarkivet for at få en nyere adresse, som kan bruges i selvbetjeningsløsningen
.


Jeg har været på borgerservice men de kunde ikke hjælpe og har kun et navn, men ved jo at min far har betalt, børnepenge til hende
Mvh Steen 

Lise Østerberg Bahr

#7
Hej.


Alt efter om der har været en sag om børnebidrag -  henhørte disse også afgjort via Justitsministeriet, Københavns Overpræsidium, Københavns Statsamtet, nu er der omlagt igen igen, disse veje - prøv Ankestyrelsen, der evist er ved at flytte ud af byen - men der er flere muligheder for at nogle kan vejlede dig til rette kontor/oplysning der vedrører børnebidrag til din halvsøster.


Med venlig hilsen
Lise Østerberg Bahr

Thestrup-Bjørn

Hej Steen!

Hvis du kender din fars nøjagtige privatadresse, kan du prøve folketællingerne 1960 og 1970 (som er de sidste).

Disse 2 findes KUN på Rigsarkivet, og du skal have personlig tilladelse til at se dem - hvilket plejer at være nemt at få.
v.h. Thestrup-Bjørn, Sjælland
Medlem af DIS-Danmark siden 1994
Registreret bruger af Brother's Keeper siden 1998