Register over flytninger i Odense ??

Startet af Lone Stub, 09 Mar 2011 - 21:53

Forrige emne - Næste emne

Lone Stub

Mon dette er det rette forum ?+ men jeg er i gang med en familie ,som har boet i Odense i hvert fald fra 1892 til 1921 .
I årene fra 1892 til 1902 bor de 7 forskellige steder. :o
Nogle af adresserne er kommet fra kirkebøgerne i forbindelse med børnenes fødsel og konfirmation.
Men ellers er det svært ,findes der mon for Odense et lignende system som f eks politiets registerblade i København.
Hvor meldte man flytning eller gjorde man noget på den tid ??

Venli hilsen
Lone Stub


Lone Stub

Hej igen
Jeg tror ikke Odensedatabasen kan bruges i dette tilfælde, den har jo ikke alle folketællinger med endnu,men det kommer jo nok.

Jeg ville også gerne vide om man i Odense på den tid "bare flyttede" eller om man skulle melde det noget officielt sted.
Den familie jeg arbejder med har flyttet meget rundt f eks bor de et sted i 1905 og et andet sted i 1908 men i FT 1906 bor de ingen af stederne.
Har der været mandtalslister eller sådan noget i Odense på den tid (ca 1892 - 1921)
Venlig hilsen
Lone Stub

Susanne Andersen

Hej vil også lige med her. Jeg glæder mig fantastik til nye kilder i Odensedatabasen, særligt skoleprotokoller fra 1900-1910, da min oldemoster boede der på det tidspunkt. Det kunne være spændende at finde ud af hvor hun gik i skole i Odense.

mvh. Susanne, Randers