Problemer med at lave PDF af slægtsbog fra Word2013

Startet af Jens Ole Jensen, 22 Nov 2015 - 10:11

Forrige emne - Næste emne

Jens Ole Jensen

Jeg har "lavet" en hel del slægtsbøger i Word 2013.
Når jeg giver dem videre til andre har jeg konverteret dem til PDF.
(Word har en  funktion: Konventer til PDF)

Men en af PDFerne giver mig problemer.
Når jeg gennemser den, mangler en stor del af tekst og billeder.
Der sker først en 20 sider nede i dokumentet.

Jeg har så prøvet at trykke på VIS læsetilstand - øverst på værktøjslinien.
Og her sker det samme?

Jeg har prøvet at kopiere teksten over i et andet dokument men det hjælper ikke.


Jens Ole Jensen, Aalborg.

Christian Konstmann Autzen

Har du prøvet at tage den originale word-fil og så prøve igen at få den i PDF ?

Hvis det fortsætter, så prøv at slette din pdf-funktion og download en ny.

Hilsen
Christian
Min slægt: Autzen, Konstmann, Nansen, Hegelund, Sønberg, Matzen, Schmidt, Kruse, Wolf. Min hustru's slægt: Mærsk, Fogh, Møller, Hark, Lund, Aaskou, Blom, Dethlefsen, Beyer, Troels Winther.

Niels Andersen


Arne Feldborg

Citat fra: Niels Andersen [17907] Dato 22 Nov 2015 - 13:45
pdf er generelt noget lort.
Det er så din mening, og der kan vel nævnes enkelte tilfælde hvor du har ret. Men rigtig anvendt, og i de rigtige situationer, er der ganske mange fordele ved pdf.

Dels er det omtrent den eneste måde man kan være sikker på at resultatet ser ens ud hos modtageren som hos afsenderen, uanset hvilket system modtageren har.

Og endelig er der jo flere forskelige pdf-formater. Feks. er formatet "Image on Text", hvor man har en fuldt søgbar tekst, men bevarer det oprindelige billede af siderne, meget anvendelig til skannede og ocr-behandlede bøger og lign.
mvh, a.f.
http://hammerum-herred.dk/
Ved evt. direkte henvendelse til mig: Brug venligst e-mail, ikke "Personlig besked", tak.

Arne Feldborg

Citat fra: Jens Ole Jensen [1335] Dato 22 Nov 2015 - 10:11
Men en af PDFerne giver mig problemer.
Uden at kende det aktuelle dokument er det jo vanskeligt at sige hvad problemet er. Men prøv forsøgsvis at fjerne et par sider der hvor problemet tilsyneladende starter. Eller prøv at starte med kun at gemme de første 19 sider, prøv derefter med de første 20 sider osv.

På den måde kan du indkredse selve problemet.

Hvis det kun er en enkelt fil du har problemet med, så prøv evt. een af de on-line tjenester der findes.

Men ellers kan du jo feks. hente Bullzip PDF Printer, der i stedet for at udskrive dit dokument kan gemme det i en lang række formater.
http://www.bullzip.com/products/pdf/info.php
mvh, a.f.
http://hammerum-herred.dk/
Ved evt. direkte henvendelse til mig: Brug venligst e-mail, ikke "Personlig besked", tak.

Jens Ole Jensen

#5
Jeg har først prøvet med det pdf funktion der er i Word.

Da jeg har købt Word som et firmatilbud downloadet fra nettet ved jeg ikke rigtigt om jeg kan geninstallere det.
Det er et dokument på 200 sider hvor de første 60 sider er ok men resten er der ged i.

Jeg har forsøgt at dele dokumentet i 2 dele, men der er stadig problemer med de sidste 140 sider som jeg nu har i del 2.

Jeg har prøvet at downloade PRIMOPDF da jeg bruger det på arbejde men det giver nøjagtigt de samme problemer: Alle ane nr. forsvinder og 50% af min tekst samt nogle billeder er væk.



Jens Ole

Herunder som Word dokumentet ser ud:

[vedhæfting slettet af admin]

Jens Ole Jensen

Her er hvordan det ser ud som pdf.

[vedhæfting slettet af admin]

Helmer Christiansen

Der er åbenbart ikke styr på grafikken (billederne). I udskriften ser billederne ud til at dække over en del af din tekst.
Prøv af oprette en 1x1 tabel (tabel med 1 række og 1 kolonne) og anbring billedet indeni tabellen.
Helmer Christiansen
2000 F

Arne Feldborg

Prøv også i Word at højreklikke på billedet og check indstillingen for "Ombryd tekst".
mvh, a.f.
http://hammerum-herred.dk/
Ved evt. direkte henvendelse til mig: Brug venligst e-mail, ikke "Personlig besked", tak.

Jens Ole Jensen

Din ide med at finde stedet hvor problemet opstod fik mig til at bruge formatpenslen og formaterede teksten, efter en linje i de sider der ikke fejlede noget, kom teksten pludselig med i pdf-en.
Er lige blevet færdig.

Stor tak til alle der hjalp med ideer.

Jens Ole

Jørgen Sørensen

Citat fra: Niels Andersen [17907] Dato 22 Nov 2015 - 13:45
pdf er generelt noget lort.


mvh naa.

Ikke enig.

Men Word-dokumenter - med "mystisk" formatering - kan være det...

Jørgen