Robert Madsen, Århus og hans efterkommere

Startet af inger schwartz Madsen, 10 Mar 2011 - 11:25

Forrige emne - Næste emne

inger schwartz Madsen

Jeg vil gerne finde frem til min mormors bror, Robert Madsen, som arbejdede i Århus-hallen, tog sig af boksning og baller. Jeg er ikke helt klar over, om han hed Vilhelm Robert Alexander Madsen, døbt 26. dec.1894, eller om dette er hans bror, Vilhelm. Men de er fra 90'erne.
Min mormor, Mary Caroline Elisabeth Madsen, er født 2. nov. 1892 i Sjællandsgade 30. (Har jeg set i kirkebogen).
Da min mormor var barn, boede de i Godthåbsgade, senere SCT. Annagade. Min mormor havde 7 brødre: Robert, Vilhelm, Valdemar, Ingvard, Haakon, Alfred (som iøvrigt udvandrede til Chicago) og August. Deres forældre var arbejdsmand Jørgen Vilhelm Madsen og hustru Elisabeth Sørensen.

Jeg vil gerne finde oplysninger om Robert, som var gift med Stinne, de havde en datter (Pusser), jeg husker ikke hendes rigtige navn.
Og det kunne være rigtigt sjovt at finde nulevende efterkommere fra slægten.
Med venlig hilsen
Inger Schwartz Madsen

inger schwartz Madsen

Citat fra: inger schwartz  Madsen Dato 10 Mar 2011 - 11:25
Jeg vil gerne finde frem til min mormors bror, Robert Madsen, som arbejdede i Århus-hallen, tog sig af boksning og baller. Jeg er ikke helt klar over, om han hed Vilhelm Robert Alexander Madsen, døbt 26. dec.1894, eller om dette er hans bror, Vilhelm. Men de er fra 90'erne.
Min mormor, Mary Caroline Elisabeth Madsen, er født 2. nov. 1892 i Sjællandsgade 30. (Har jeg set i kirkebogen).
Da min mormor var barn, boede de i Godthåbsgade, senere SCT. Annagade. Min mormor havde 7 brødre: Robert, Vilhelm, Valdemar, Ingvard, Haakon, Alfred (som iøvrigt udvandrede til Chicago) og August. Deres forældre var arbejdsmand Jørgen Vilhelm Madsen og hustru Elisabeth Sørensen. Forældrene mødtes på Moesgård, hvor de var kokke/stuepige og Kusk/tjener. De drog fra Moesgård til Århus by, fik bolig i Sjællandsgade 32, senere Sjællandsgade 102, derfra Godthåbsgade 16, baggården, senere købte Jørgen Vilhelm Madsen Sct. Annagade 12 (Alt dette har Robert Madsen skrevet ned). Jeg har gennemgået folketællingen 1901, men kan ikke finde familien i Godthåbsgade 16.

Jeg vil gerne finde oplysninger om Robert, som var gift med Stinne, de havde en datter (Pusser), jeg husker ikke hendes rigtige navn.
Og det kunne være rigtigt sjovt at finde nulevende efterkommere fra slægten.
Med venlig hilsen
Inger Schwartz Madsen

Sven Lindhøj

Hej Inger !
Du finder familien Madsen i Annagade 12 i FT 1925
Jørgen Vilhelm f 1867 i Ålborg
Elisabeth Madsen født 1869 Kan ikke tyde stedet
Valdemar f 1897
Robert f 1899
August f 1901
Alfred f 1903

Mvh Sven

Sven Lindhøj

Hej Inger!
Her er Madsen Familien FT 1921 Annagade i Århus
Jørgen Vilhelm Madsen  f.3-5-1867 i Ålborg
Elisabeth M f. 18-9-1869 ?
Ingvard Niels Lars M. f.16-8-1891 i Århus
Vilhelm Robert Alex M f.6-7-1894 i Århus
Valdemar Georg XXXXX M f.1-9-1897 i Århus
Robert Harry Otto M f.9-10-1899 i Århus
August Peter Ludvig M f.12-8-1901 i Århus
Alfred Rudolf xxxxx M ff. 5-7-1903 i Århus
Hvis du skal have hjælp så skal du nok komme med flere oplysninger ( om vielser og andre relevante ting) hvad har du selv fundet ud af , kirkebøger (opslag) Folketællinger eller andre ting som man komme videre fra .
Mvh Sven

Paul E. Madsen

Hello Inger,

Jeg kan bare fortaelle dig at min far er Alfred Rudolf Kristian Madsen and din Mormor var min far's soster og min tante.  I min ungdom var jeg mange gange i din morfar's kaelder da min far arbejdede pa mobler.

Mange hilsner fra USA

Paul E.. Madsen (Buller)
email:paulmadsen5@comcast.net

Helle Torp Lundfelt

Hejsa.. Min oldefar er Ingvard Leon Vilhelm Martin Madsen, som er bror til Mary og Robert. Min mor husker lidt til Robert, han adopterede et barn, som min mormor fik uden for ægteskab, altså en halvsøster til min mor. Jeg har prøvet at søge efter deres mor Elisabeth Sørensen, tror der i kirkebøgerne står, hun er født i Fulden, Beder, men har ikke haft held til at finde hende endnu. Mvh HelleT