Beboer i Guldbergsgade 11, København år 1931

Startet af Jan Sjøstrøm, 09 Mar 2011 - 22:37

Forrige emne - Næste emne

Jan Sjøstrøm

Jeg har startet søk etter min slekt i Danmark og har kun et prospektkort som er sendt til min mor som var på besøk hos en slekting med adresse Guldberggade 11, København N i august 1931. Hvor er det mulig å finne opplysning om beboere på denne adressen i august 1931?

Jan Sjøstrøm
Gahre
N-4521 Spangereid
Norge
janagon40@gmail.com
tel +(47)91376308

Jette Mejnertsen

Jeg kan ikke besvare dit egentlige spørgsmål, men jeg kender en Oline Mariane Larsen, som boede der omkring  århundredeskiftet, hvis hun levede i 1931, boede hun sikkert stadig der.

Det er vel ikke så heldigt, at det er hende?

mvh
Jette Mejnertsen
4340 Tølløse
 

Asger Berg

Hej,

arkivalieronline.dk kan du i hvert fald søge på Folketælling 1925> København > Guldbergsgade.

Men folk flyttede jo også dengang en del rundt...

Mvh
Asger
Med venlig hilsen
Asger Berg

www.hillerødlokalhistoriskeforening.dk
Hillerød Lokalhistoriske Forening

Karl Schlichter

Hej Jan

Det bedste, jeg kan foreslå dig, er at skrive spørgsmålet i en af de andre grupper her i Slægt og Data. I gruppen Hjælp til Opslag kan du få nogen til at lave et opslag i folketællingen 1930 fra Guldbergsgade. Desværre er den endnu ikke lagt ud på nettet, så du selv kan finde det, men den er blevet frigivet. Måske vil den, som du søger, allerede bo der i 1930.

Venlig hilsen
Karl Schlichter

PS i 1931 boede min mor i Guldbergsgade 20

Jan Sjøstrøm

Hei og takk for respons. Dessverre ikke blink denne gangen
Citat fra: Jette Mejnertsen Dato 10 Mar 2011 - 07:55
Jeg kan ikke besvare dit egentlige spørgsmål, men jeg kender en Oline Mariane Larsen, som boede der omkring  århundredeskiftet, hvis hun levede i 1931, boede hun sikkert stadig der.

Det er vel ikke så heldigt, at det er hende?

mvh
Jette Mejnertsen
4340 Tølløse
 

Jan Sjøstrøm

Hei mog takk for respons. Jeg har allerede søkt i folketellingen 1925 uten resultat
Citat fra: Asger Berg Dato 10 Mar 2011 - 09:15
Hej,

arkivalieronline.dk kan du i hvert fald søge på Folketælling 1925> København > Guldbergsgade.

Men folk flyttede jo også dengang en del rundt...

Mvh
Asger

Jan Sjøstrøm

Hei og takk for respons. Jeg skal forsøke ditt forslag

Citat fra: Karl Schlichter Dato 10 Mar 2011 - 09:43
Hej Jan

Det bedste, jeg kan foreslå dig, er at skrive spørgsmålet i en af de andre grupper her i Slægt og Data. I gruppen Hjælp til Opslag kan du få nogen til at lave et opslag i folketællingen 1930 fra Guldbergsgade. Desværre er den endnu ikke lagt ud på nettet, så du selv kan finde det, men den er blevet frigivet. Måske vil den, som du søger, allerede bo der i 1930.

Venlig hilsen
Karl Schlichter

PS i 1931 boede min mor i Guldbergsgade 20