Elise Marie Nielsen 1-11-1899

Startet af Lis Larsen, 09 Mar 2011 - 10:58

Forrige emne - Næste emne

Lis Larsen

Efter at have set i politiets registerblade, kan jeg se på min mormors blad (Agnes Matilda Grufstedt)  at hun har fået et barn, før hun blev gift,(patient på fødselsstiftelsen) står der på bagsiden. Så var jeg i Rigsarkivet, og der fandt jeg- 544 pige Elise Marie Nielsen, født 1 nov. 1899 under 671, døbt 14 nov.
Moderen taget til Knudsgade 20 st. det er Eskildsgade nu. Er det muligt at komme videre ?

Hilsen
Lis Larsen

Anne Mortensen

Må jeg spørge - fandt du moderens navn på Elise Marie - var det Grufstedt ?

Pol.reg. oplyser kun at  hun d. 1.11.99 er patient på Fødselsstiftelsen og ikke hvornår hun evt. har født ?
Venlig hilsen
Anne Mortensen - 2770

Lis Larsen


Min mormors navn var Agnes Matilda Grufstedt født 31-10-1877 i Ystad. Hun kom til København i 1895 som tjenestepige.
Når jeg ser på Politiets registerkort, ser det ud som alle de andre kort, jeg har set. Men når jeg vender det om, kan jeg se, at hun var patient på fødselsstiftelsen 1-11-1899.
- så tog jeg i Rigsarkivet, der så jeg i protokollen, at Agnes Matilda Grufstedt havde født en pige 544- Elise Marie Nielsen- 1 november 1899 under 671.
Døbt 14 november-
Udleveret den 9 november 1899. taget til Knudsgade 20 st m. barn.
Igår var jeg i KøbenhavnsArkiv og så i konfirmationsprotokollerne, men jeg skulle nok havde taget dødeprotokollen, den tager jeg i dag.
Er der gode råd at få her, jeg har brug for dem.
Hilsen Lis Larsen
2770

Anne Mortensen

Tak for dit svar.

Med det sjældne efternavn kunne du være heldig at finde hende i Begravelsesprotokollen hvis hun er død i Københvns kommune.
Husk -  hvis hun bliver gift vil hun stå under sit giftenavn.
http://www.ksa.kk.dk/finddinslagt/personregistrering/Begravelser/begravelsesprotokoller
Venlig hilsen
Anne Mortensen - 2770