Eksport af FTB/My Heritage

Startet af Thomas Gustavussen, 09 Nov 2015 - 23:30

Forrige emne - Næste emne

Thomas Gustavussen

Hej,

Jeg har for år tilbage oprettet stamtræ via FTB, og har så også en myheritage web-udgave,
så familien kan følge med i projektet.
Jeg har så rundet de 250 personer, og da jeg ikke har lyst til at betale for web-udgaven, er mit spørgsmål om man ikke kan eksportere al sin data fra FTB, til en gratis hjemmesideløsning?

Margit Kildevang Kristensen

Hej
Da jeg kom i samme situation, kopierede jeg mit træ og brugte det til et nyt træ i myheritage. Jeg har delt min slægtsforskning op i flere grene to for min mors side,  indtil videre en for min fars side og to for mine svigerforældres. Dvs jeg har 5 x 250 personer, det er rigeligt til de fleste. Jeg synes også, at det giver mere overskuelighed ikke at blande de forskellige slægter sammen.
Mvh Margit Kildevang Kristensen

Margit Kildevang Kristensen

Når man har kopieret skal man lige igennem en øvelse, hvor man sletter de personer, som ikke skal være med i begge træer :-)

Thomas Gustavussen

Ja det er selvfølgelig også en mulighed.
Men er jeg på vildspor, når jeg har et håb om, at gedcom-filen fra FTB kan exporteres til et andet slægtsprogram, som så tilbyder en gratis hjemmeside med flere end 250 personer tilladt?

Ole Henrik Madsen

Godmorgen Thomas
Der er også den mulighed at du opretter dit eget domæne, og installere noget software, til og vise din slægt.
Selv bruger jeg Kiwitrees/Webtrees til formålet, begge programme er open source og derfor gratis bruge, dog koster det fra 200 kr. og opefter om året og havde have sit eget domæne  og webhotel.
Du kan se mit eget site med kiwitrees her www.kiwitrees.dk og jeg har også lavet en liste med andre webtrees/kiwitrees site som du kan finde her http://www.melfar.dk/joomla/index.php/slaegtsforskning/internerlinks/andre-brugere-af-kiwitrees-webtrees.
Med venlig Hilsen
Ole H Madsen
Ole H Madsen
Melfar.dk - Mine egne aner og en del af deres efterkommerer.

Thomas Gustavussen

OK tak, det er så også en mulighed, og omend ikke gratis heller.
My Heritage læser måske også med, for de har sjovt nok ringet i dag
med et special offer:)

Nå, men ellers ikke nogen der har erfaringer med andre gratis programmer, hvor web-udgaven tillader >250personer ?

Ole Henrik Madsen

Godaften igen Thomas
Mormonerne på familysearch har en gratis løsning, hvor du kan uploade en gedcom fil og her er der ingen begrænsningen på, men du skal nok lige læse det med småt, det er vidst noget med at de forebeholder sig retten til og bruge af dine data.

Med Venlig Hilsen
Ole H Madsen
Ole H Madsen
Melfar.dk - Mine egne aner og en del af deres efterkommerer.

Thomas Gustavussen

Tak for svarene.

Men i den store skov af programmer, er der så ikke andre, som nogen har gode erfaringer med og kan anbefale?

Jeg har søgt mig frem til noget der hedder wikitree, men det er dog ikke nævnt under programmer her på Slægt & Data, er det fordi det ikke kan anbefales ?