Mads Christiansen (Holk) f. 1803 Øster Velling

Startet af Birthe Mikkelsen, 13 Nov 2015 - 10:58

Forrige emne - Næste emne

Birthe Mikkelsen

Mon der er nogen, der kan hjælpe mig med en dødsdato på ovennævnte. Han er f. 24.2.1803 i Viborg, Middelsom, Øster Velling, og gift samme sted 30.10.1825 med Kirsten Mickelsdatter. Hans ses bl.a. i DDD FT 1840 som Mads Christjansen Holk, og som Mads Christiansen FT 1850. FT 1860 bor han som enkemand stadig i Øster Velling med svigersønnen Rasmus Christensen og datteren Ellen Madsen. På afgangslisten i KB 1862 opslag 37 flytter R.C. og E.M. til Randers, Nørhald, Gassum/Hvidsten, og i 1863 følger Mads Christiansen efter. Ellen dør i Hvidsten opslag 131 30.11.1867 og Rasmus opslag 115 i 1873. Jeg har gennemgået kirkebøgerne både Gassum og Øster Velling flere gange, men uden at finde Mads Christiansens dødsdato. Måske overser jeg noget, så jeg håber, der er hjælp at hente.

Venlig hilsen
Birthe Mikkelsen

Gitte Johansen

Kunne ham her være et bud på din Mads?

Viborg, Sønderlyng, Kvorning, Aarup By, Kvorning Sogn, Sønderlyng Herred, 4. En Gaard, 61, FT-1880, d2008
Navn:    Alder:    Civilstand:    Stilling i husstanden:    Erhverv:    Fødested:
Jens Nielsen   43   Gift   Husfader, Gaardejer      Her i Sognet
Ane Dorhte Jensen   36   Gift   hans Hustru      Her i Sognet
Magrete Nielsen   11   Ugift   Deres Barn      Her i Sognet
Niels Sine Nielsen   7   Ugift   Deres Barn      Her i Sognet
Peter Trine Nielsen   6   Ugift   Deres Barn      Her i Sognet
Niels Larsen Nielsen   1   Ugift   Deres Barn      Her i Sognet
Magrete Mikkelsen   76   Enke   Husfaderens Moder, der af ham forsørges      Bjergrav Sogn, Viborg Amt
Mads Christian Haalk   79   Enkemand   Røgter      Øster Velling Sogn, Viborg Amt
Søren Petersen   19   Ugift   Tjenestefolk      Skjern Sogn, Viborg Amt
Christen Christiansen   30   Ugift   Tjenestefolk      Mammen Sogn, Viborg Amt
Niels Jensen   17   Ugift   Tjenestefolk      Her i Sognet
Else Marie Petersen   23   Ugift   Tjenestefolk      Hjermind Sogn, Viborg Amt
Jensine Bertine Jensen   23   Ugift   Tjenestefolk      Hammershøi Sogn, Viborg Amt
Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com

Birthe Mikkelsen

Hej Gitte
Tak for din hjælp. Jeg er imponeret over, at du kunne finde det navn. Det kunne være ham. Jeg har hurtigt kigget efter død og til-og afgangslister, men ikke fundet noget i første omgang, men vil prøve at lede videre. Jeg har i første omgang set på tilgang fra 1860, for han må jo været kommet til Kvorning på et eller andet tidspunkt, da han jo er født i Øster Velling.

Venlig hilsen
Birthe Mikkelsen