Hjælp til opslag i ???? fra Korsør arrest

Startet af Leif Panduro, 04 Nov 2015 - 12:34

Forrige emne - Næste emne

Leif Panduro

Johan Joseph Zesach født 26-6-1823 i Birkenbrück i Schlesien Død 16-1-1859 i arresten i Korsør.
spørsmålet er hvad han evt. var dømt for.
MVH.og tak hvis nogen kan hjælpe mig
Leif Panduro.

Mikkel Eide Eriksen

Hej Leif

Du skal nok starte med Korsør byfogeds arrestjournal. Hvis den er indrettet som andre arrestjournaler jeg har set, vil der være en henvisning til hvilken myndighed der har dømt Zesach, og hvilken dato.

Derfra kan du så gå videre til at søge i myndighedens arkivalier efter rapporter, forhør, dom, osv.

mvh
Mikkel
Interesse: alt Gilleleje plus Lindberg/Humble (SE/DK) Svane (Mors) Behringer (Alsace/DK/NO) Bortvig/Fleischer (Lolland)

Hjælper gerne med Sverige: https://forum.slaegt.dk/index.php/topic,153986

Leif Panduro

Jeg har prøvet men kan ikke komme ind det rigtige sted. men tak for svaret. Det jeg gerne vil hvis nogen fysisk kan slå det op da det nok er den eneste made jeg har . Men tak for svaret MVH Leif Panduro

Mikkel Eide Eriksen

Hej igen

Jeg ser nu også at arrestjournalen først begynder i 1864, så den indeholder nok ikke Zesach når han døde i 1859. Beklager!

Istedet er det nok Strafferegisteret der skal bruges, det dækker 1803-1924.

mvh
Mikkel
Interesse: alt Gilleleje plus Lindberg/Humble (SE/DK) Svane (Mors) Behringer (Alsace/DK/NO) Bortvig/Fleischer (Lolland)

Hjælper gerne med Sverige: https://forum.slaegt.dk/index.php/topic,153986

Gustav Jørgensen


Leif Panduro

Hjælp til opslag ????? fra Korsør arrest

Leif Panduro

¨Johan Joseph Zesach født 26-6-1823 i Birkenbruck i Schlesien Død den 17-3-1867 hængte sig i arresten i Korsør Det var en forkert dato jeg havde skrevet det må i undskylde men nu er det rigtig.Mit spørsmål er hvad er han dømt for ????? Jeg ved godt at jeg har fået link men jeg kar ikke kunde bruge dem kan ikke komme ind
På forhånd tak Leif Panduro

Mikkel Eide Eriksen

Hej Leif

Aha, når han døde 1867 burde arrestjournalen fra mit første indlæg være brugbar (den begynder jo 1864).

Når du siger du ikke kan komme ind, hvad mener du så? Får du fejlmeddelelser eller sort skærm eller noget tredje? Det er svært at hjælpe uden at vide hvad der går galt...

Her er direkte link til bestillingssiden for journalen.

Den er desværre ikke tilgængelig på arkivalier online, men skal ses på læsesal. Har du brugt Daisy og været på læsesal før?

Hvis ikke, er her en kort forklaring: Når du klikker på linket vil du blive bedt om at logge ind i Daisy. Hvis du ikke har brugt Daisy før så tryk "log ind" knappen og der kommer et skærmbillede hvor man kan indtaste brugernavn og kodeord. Nedenfor felterne er der et link hvor du kan oprette dig som "Ny bruger".

Når du har oprettet dig som bruger og er logget ind, kan arrestjournalen bestilles til en læsesal. Du vil modtage en email når den er klar til at gennemse. Derefter kan du møde op på læsesalen og se i journalen efter Zesach.

mvh
Mikkel
Interesse: alt Gilleleje plus Lindberg/Humble (SE/DK) Svane (Mors) Behringer (Alsace/DK/NO) Bortvig/Fleischer (Lolland)

Hjælper gerne med Sverige: https://forum.slaegt.dk/index.php/topic,153986