Peder Christian Gundersen f. 1813 i Hillerslev, Thisted - levede i Stubbekøbing

Startet af Holger Kjerulf, 29 Okt 2015 - 16:11

Forrige emne - Næste emne

Holger Kjerulf

Hej

Er der nogen der ved hvor og hvornår døde Peder Christian Gundersen og hans kone Karen Hansdatter, og hvad blev der af 3 af deres børn ??

Peder Christian Gundersen blev døbt 15. april 1813 i Hillerslev Kirke, Thisted Amt. Ifølge lægdsrullen havde han siddet 6 gange 5 dage i tugthuset på vand og brød for tyveri. Måske var det derfor, at han flyttede langt væk fra Thisted amt.

Han blev gift 6. marts 1842 i Lillebrænde Kirke, Maribo Amt med Karen Hansdatter (dbt. 1812 i Femø K.)

De fik (mindst) følgende børn:
Johanne Pedersdatter f. 2. januar 1842 i Lillebrænde Kirke
Hans Thorvald Pedersen f. 11. december 1843 i Stubbekøbing - død 23 . maj 1849
Rasmus Vilhelm Pedersen f. 4. februar 1846 i Stubbekøbing
Thora Hansine Marie Pedersdatter f. 24. maj 1849 i Stubbekøbing
Theodor Carl Pedersen f. 14. oktober 1852 i Stubbekøbing.

Jeg kender til Johanne Pedersdatters videre skæbne og Hans Thorvald døde som lille, men hvad blev der af de øvrige børn?

Peter Christian Gundersen og Karen Hansdatter boede i Stubbekøbing ved fkt 1855-1870.

Med venlig hilsen

Holger Kjerulf

Bente Wanning

Måske/måske ikke har du denne FT

Samtlige personer i husstanden

Maribo, Falsters Nørre, Lillebrænde, Paarup By, 1, Et Huus, 66-F2, FT-1845, B8919
Navn:    Alder:    Civilstand:    Stilling i husstanden:    Erhverv:    Fødested:
Peder Christian Gundersen   32   Gift      Indsidder, dagleier   Hillest: S, Aalborg A.
Karen Hansdatter   33   Gift      hans Kone [Peder Christian Gundersen]   Fæmø
Johanne Pedersdatter   4   Ugift      deres Børn [Peder Christian Gundersen og Karen Hansdatter]   her i S.
Hans Thorvald Pedersen   2   Ugift      deres Børn [Peder Christian Gundersen og Karen Hansdatter]   Stubbek.

Har du gennemgået døde mænd og kvinder i Stubbekøbing sogn eller måske det sogn hvor Johanne Pedersdatter bliver viet.?

Jeg finder dem i hvert fald ikke i Maribo amt efter FT 1870 og jeg har ikke andre bud.

Venlig hilsen
Bente Wanning 
Hjørring amt <Skæve<Voer<Astrup<Åsted sogne
Hals Arkiv 9370
Medlem af DS Danmark -

Holger Kjerulf

Hej Bente

Tak for svaret.
Jeg har gennemgået døde i Stubbekøbing uden at finde dem. Johanne Pedersdatter, som jeg kender noget til, blev gift og levede i København, og der har jeg ikke fundet Peder Christian Gundersen og Karen Hansdatter.

Endnu engang tak for at du tog dig tid til at svare på min forespørgsel.

med venlig hilsen
Holger Kjerulf