Anton Jørgen Michael Milverts, f 8/3 1878, arbejdsmand i Sejlflod 1916

Startet af Karen Sørensen, 17 Okt 2015 - 16:28

Forrige emne - Næste emne

Karen Sørensen

Jeg søger efter Anton Jørgen Michael Milverts  f. 8/3 1878 i Vive sogn søn af ugift Ane Johanne Christensdatter og udlagt barnefader danselærer Jens Christian Milverts.

Ved FT 1911 er han banearbejder og bor Slotsgade25 i Ålborg med sin kone Sørine Birgitte Kathrine Marie Sørensen f. 11/1 1882 i Arden
Der er 5 børn:
Anna Johanne Milverts f. 2/9 1901 i Solbjerg, Ålborg amt
Anine Jensine Milverts f. 2/9 1901 i Solbjerg
Alfrida Marie Milverts f. 12/3 1903 i Solbjerg
Jens Christian Milverts f. 14/5 1907 i Binderup
Jenny Jacobine Milverts f. 31/10 1910 i Vor Frue sogn Ålborg

1915 bliver han skilt fra Sørine, og ved FT 1916 er han arbejdsmand og bor på Sejlflod station hos  Sørines broder Niels Christoffer Sørensens enke Ane Emilie Sørensen f. Jensen Theil, som er ekspeditrice på Sejlflod staion.
Anton Milverts er Ane Emilies grandfætter og vokset op sammen med hende i ledhuset i Siem skov., da hans moder kort efter hans fødsel.
Så der er en forklaring på hvorfor han opholder sig i Sejlflod 1916.
Jeg har fundet tvillingernes Anna og Anines konfirmation i Budolfi kirke i Ålborg 3/10 1915, hvor de bor Christiansgade 12

Ved FT 1916 bor tvillingerne Anna og Anine hos moderen i Christiansgade 12 i Ålborg
Jens Christian bor hos sin farbror Carl Sørensen, Bislev, Ålborg amt.
Hvor Alfrida og  Jenny befinder sig vides ikke.

Sørine og sønnen Jens Christians færden har jeg kendskab til.
Ifølge Family Search er der en Jenny Jacobine f 31/10 i Ålborg, der er udvandret til New South Wales i Australien, hvor hun har en farbror Jacob Christian Rolethe og gift der 18/3 1933 .

Jeg prøvede i det gamle DIS-forum 2010 at efterlyse ham, men det gav ikke pote.
Jeg håber der nogen der kan hjælpe mig denne gang med at komme videre i min søgning efter Anton Milverts

Venlig hilsen
Karen Sørensen
Fredericia.
 

Susanne Riis

Anton Jørgen Michael Milverts bor i 1930 i Sulsted sogn med ny kone og familie:

Overhoved Anton Jørgen Mikal Milverts 8. Mar 1878
Hustru Johanne Marie Petrea Milverts 27. Juni 1888
Søn Jens Chr Kranborg Milverts 8. Dec 1921
Datter Resta Elvanora Milverts 14. Juni 1925
Søn Martin Marinüs Milverts 22. Juli 1926
Datter Gerda Amalie Aügüsta Milverts 25. Aug 1925

Du finder hamunder Folketællingsskema 39 side 2


mvh
Susanne Riis

forsker i slægterne Riis, Kagstrup, Kolding, Pedersen,Brøchner og Gjørup

Susanne Riis

mvh
Susanne Riis

forsker i slægterne Riis, Kagstrup, Kolding, Pedersen,Brøchner og Gjørup

Susanne Riis

Anine bor St. Blichersgade 15, 3 tv sammen med sin mand og søn. Hun hedder nu Christoffersen.
mvh
Susanne Riis

forsker i slægterne Riis, Kagstrup, Kolding, Pedersen,Brøchner og Gjørup

Karen Sørensen

Hej Susanne.
Mange tak for oplysningerne. Så kan jeg komme videre.
vh
Karen  S.

Karen Sørensen

Jeg ved ikke om det er kutyme at meddele, når man har fundet svar på sin efterlysning, men nu gør jeg det så.

Jeg har fundet ud af, at Anton Milvers boede Ritavej 34 i Vejgård fra ca. 1939 til sin død 1/6 1950. Han blev begravet på Vejgård kirkegård.
Hans 3 yngste børn er konfirmeret i Vejgård kirke henholdsvis 1939, 1940 og 1941.
Hans søn Morten Marinus blev viet i Markuskirken  i Ålborg 28/7 1951 og er død i Ålborg 2011.
Ifølge Family Search blev datteren Gerda Amalie viet 25/10 1948 på borgmesterkontoret i Odense til en tegner Svend Aage Møller.

mvh
Karen Sørensen
Fredericia