Efterslægt og opl. om slægten fra LUNDSGAARD, Jens Christian HØRUP, gårdmand og

Startet af Lise Østerberg Bahr, 19 Jan 2013 - 15:29

Forrige emne - Næste emne

Lise Østerberg Bahr

Elisabeth Frederiksdatter fra LUNDSGAARD.

Christian Jensen Nørgaard, der dør i Roslund 10..6.1814

Hvem har disse aner ?

Med venlig hilsen
Lise Østerberg Bahr

Annette Damgaard Hansen

Hej Lise.

Ved du hvilken Lundsgaard, der er tale om? Hvis det er Lundsgaard i Vorde sogn, kan jeg måske hjælpe dig lidt videre, men der findes mange gårde med det navn, som du kan se i linket her:

http://da.wikipedia.org/wiki/Lundsg%C3%A5rd

Mvh.
Annette Damgaard

Lise Østerberg Bahr

Hej Annette.

Tak for det, det vil jeg da glæde mig til  :)

Der er her tale om VORDE - VORDEGÅRDE - videre ud mod anden koblet slægt i Roslund, og Kjølsen, samt  Randers.

Med venlig hilsen
Lise Ø Bahr


Annette Damgaard Hansen

Hej Lise.

Elisabeth Frederiksdatter fra LUNDSGAARD og Christian Jensen Nørgaard, er ikke mine aner, så det er nok begrænset, hvad jeg kan hjælpe med.

Dog stammer jeg fra Lundsgaard-slægten via min tipoldemor Margrethe Lundsgaard, men da gården jo har været i mange hænder, er det ikke sikkert, at din og min slægt er den samme, men skulle det være den samme, kan du også låne bogen af Konrad Understrup: Stamtavle over slægten Lundsgaard, 1913


Du får også linket til min søsters aneliste, hvor du finder Lundsgaard-familien i venstre kolonne. Så kan du selv vurdere om det er relevant.
http://www.naturstien.dk/bedstefars%20farmor.html

mvh.Annette Damgaard

Annette Damgaard Hansen

Fandt denne:

70 Maren Frederiksdatter i Lundsgård [i Vorde sogn]. 14.6.1802, fol.127.
E: Jens Christensen. B:
1) Anne Jensdatter 5 uger.
FM: morbror Christen Frederiksen i Vorde.

mvh
Annette

Lise Østerberg Bahr

Hej Annette.

Det er dejligt at du vil hjælpe.

Da det forskning i en anden af vores anegrene, jeg her har taget fat på, er det jo også spændende at se respons på.

Håber ikke jeg får rodet det hele for meget sammen.

Mange venlige hilsener
Lise Østerberg Bahr

Annette Damgaard Hansen

Hej igen Lise.

Jeg tror egentlig ikke at Elisabeth Frederiksdatter fra Lundsgaard er beslægtet med min Lundsgaard-slægt, men gården er den samme, så du kan i hvert fald få oplysninger om gårdens historie gennem de oplysninger, du har fået af mig. Hvis det var den samme slægt ville hun have heddet Lundsgaard til efternavn, tror jeg.

mvh.
Annette


Lise Østerberg Bahr

God aften Annette.

Det kan jeg ikke lige gennemskue her og nu.

Det kræver noget mere gennem- og nærlæsning af andre dokumenter, - hvad med Christen Jensen Nørgaard og Ane Marie Nilsdatter fra Roslund - de hører også til generationen inden må det være. Er det noget du kender noget til ?

Ligeledes med Anna Bollersdatter født i Vorde 1729 og Søren Mouritzen Gårdmand af Kjølsengårde - nogle jeg kan se jeg har, men ikke lige hvordan jeg skal forstå listen (endnu).

P.S. Der eksisterer åbenbart en gammel tråd i det gamle Dis Forum hvor Birgit LUNDSGAARD DEWHURST fra Californien har efterllyst Baltaza ??  og disse kan ses på my heritage . Med søstre og brødre, dog ikke længere frem mod nutiden.

Med venlig hilsen
Lise Østerberg Bahr

Lise Østerberg Bahr

Hej.


Trækker lige denne tråd frem igen af min Josephsen tråd (mor/mormor) og Asger KRING oplysningen d.d.- måske noget Lundsgaard slægt er iblandet heri ?

Der er i hvert fald adopteret slægt i Josehpsen/Josefsen slægten mere end én gang.

Jeg taler ikke med den der kan levere oplysningerne omkring dette - før om 2 ugers tid.


Med venlig hilsen
Lise Østerberg Bahr

Lise Østerberg Bahr

#9
Hej.

Det ser ud til at der er slægtninge i USA -

igennem
VORDEGÅRDE - KJØLSENGÅRDE, (Fiskbæk) via Josephsen/Christensen slægt (slægten bager Ingvar Christensen og buntmagerslægten C.C: Christensen, Løgstør.

Anna Bollesdatter, Vorde, 1729, og nævnes her bl.a. Chr. Nielsen Hørup, gårdmand i Lundsgård viet 1/2 1761 i Vorde kirke til Anna Bollersdatter.

Søren Mouritsen Gårdmand af Kjølsengårde, Villum Jensen Vordegårde ?  til  næste led i slægten

Jens Christensen Hørup, Gårdmand i Lundsgaard født i Lundsgaard 1762 død februar 1842 viet i FISKbæk kirke 12/101803 til ELISABETH FREDERIKSDATTER/Lundsgaard. død ? der i 1832 ??


Notaterne er slægtens egne /grenene fra Humlebæk til - via Josephsen/Christensen Humlebæk, Ø Torp, Sletten slægt og Christensen i Løgstør, via

Emmy Maren Henriette Christensen, født 30. marts 1887, Sletten dåb, Humlebæk Kirke, 23.maj 1887,
mor: EMMY AUGUSTA JULIE JOSEPHSEN ca. 1858 og
far : Bager INGVARD CHRISTENSEN ca. 1855.

og vidner Smed Ferdinand Josephsens hustru Henriette (kaldet Jette) bar barnet , pigen Marie Josephsen stod os fadd.
Smed Ferdinand Josephsen, ungk. Villiam Josephsen alla af Ø. Torp. buntmager C. C. Christensen, Løgstør.

Så er jeg vist på rette sporet - og kan komme videre.


se i.ø. lignende på Dis Forum af 2007 og forespørgsler af i går og forgårs på nogle af disse.


Vil nærlæse dit link til mig igen Annette. og tak for det - nu har jeg mere sammenhæng mellem slægterne.
Med venlig hilsen
Lise Østerberg Bahr

Lise Østerberg Bahr

Hej.

og undskyld jeg ikke konkretiserede LUNDSGAARD fra starten, anede ikke der fandtes flere, og så mange.

MVH
Lise

Lise Østerberg Bahr

Hej igen.

Nogle der ved om slægten KRING indgår i LUNDSGAARD slægten - og hvor ?

Lundsgaard, i Fiskbæk, Vorde slægter, Kjølsen gårde slægter Bøjles (Bolles ) gårde slægter, Christensen, Bøjles Nielsen -slagter i Kjølsen omkring 1917).

Med venlig hilsen
Lise Østerberg Bahr