Maren Mortensdatter, Odder. Hvor døde hun og hvornår?

Startet af Tove Laursen, 03 Okt 2015 - 20:30

Forrige emne - Næste emne

Tove Laursen

Kan nogen hjælpe med at finde, hvornår Maren Mortensdatter døde og hvor?

Maren Mortensdatter er født 271 1804 i Odder, datter af Morten jensen og Mette Jensdatter.
Hun får i 1830 et uægte barn, Mette Kirstine Jørgensdatter.
Maren bliver viet til Peder/Per Juulsen 16/12 1836 i Odder. De har flg. børn sammen: Maren født 1835, Christiane født 1837 og Peder født 1839, alle i Odder.
Peder Juulsen dør 30/11 1838 i Odder.

Ved FT 1860 bør Maren sammen med sin første datter Mette Kirstine Jørgensdatter og dennes uægte datter Ane Marie Olesen i Odder.
Mette Kirstine vies i 1862 i Odder til Niels Christensen og de bor i Fillerup/Odder Sogn.

Maren er IKKE fadder ved nogle af Mette Kirstines børn.

Venlig hilsen
Tove Laursen

Venlig hilsen
Tove Laursen

Vivi Winther

Hej ved vielsen står moderen til at være fra Snærild mark

Sogn: Odder     Herred: Hads    Amt: Århus
Brudgom: Niels  Christensen    Opholdssted: Fillerup, Odder
Brud: Mette Kirstine  Jørgensdatter    Opholdssted: Odder
Vielsesdato: 12. December 1862
Kirkebogens vielsesdata:
Brudgom: Indsidder og Enkemand Niels Christensen i Fillerup, Søn af Inds. Christen Jensen i Snærild, 34 Aar
Brud: Pige Mette Kirstine Jørgensdatter i Odder, D. af Maren Mortensdatter af Snærild Mark, 32 Aar
Forlovere: Knud Hansen, Huusmd. i Fillerup, Jens Hansen, Hmd. i Nølev
Trolovelsesdag: 25de October
Vielsesdag: 12te December

.......................................

Sogn: Odder     Herred: Hads    Amt: Århus
Brudgom: Peder  Juulsen    Opholdssted: Fillerup, Odder
Brud: Maren  Mortensdatter    Opholdssted: Petersminde, Odder
Vielsesdato: 16. December 1836
Kirkebogens vielsesdata:
Brudgom: Ungkarl Peder Juulsen, 36 Aar, Tjenestekarl af Fillerup Mark
Brud: Pigen Maren Mortensdatter, 31 Aar, Tjenestepige af Petersminde og Datter af afg. Huusmand Morten Jensen af Snærild Mark
Forlovere: Gaardmand Hans Olesen af Fillerup Mark og Huusmand Anders Jensen af Odder
Trolovelsesdag: d. 22de Octbr.
Vielsesdag: d. 16de December

...............................................

Ft 1850     
Amt   Århus
Herred   Hads
Sogn   Odder
Stednavn   Odder
        131   Maren Mortensdatter   Kvinde   49   1801   Enke(mand)   Indsidder, Almisselem
   132   Maren Pedersdatter   Kvinde   15   1835   Ugift   Hendes Børn, Almisselemmer
   133   Christiane Pedersdatter   Kvinde   14   1836       Hendes Børn, Almisselemmer
   134   Peder Pedersen           Mand           11   1839   Ugift   Hendes Børn, Almisselemmer

Kunne hun måske være hos nogle af de andre børn?? Hun har jo tilknytning til Snærild mark...

Mvh

Vivi

"Intet er umuligt for den der bevarer viljen i hjertet"

Tove Laursen

Hej Vivi

Jeg kender godt de data, du har fundet frem, og har også tænkt, at hun kunne være at finde hos nogle af de øvrige børn, som jeg desværre ikke har haft let ved at følge efter FT 1850, men det må jeg vist hellere gå dybere ned i.

Jeg har også forsøgt at følge Maren i evt. afgang fra Odder Sogn, men ikke fundet hende?

Venlig hilsen
Tove Laursen
Venlig hilsen
Tove Laursen