Sven Bengtson død i Roskilde 12 Marts 1921

Startet af John V. Christensen, 02 Okt 2015 - 20:43

Forrige emne - Næste emne

John V. Christensen

Hej Alle.

I dag den 2-10-2015 var jeg i Rigsarkivet for at lede efter et skifte for Roskilde:

Arkivnummer: DF-032

Arkivskaber: Roskilde Ret

Arkivserie:  Skiftebog

Indhold:  1920 oktober 21-1922 august 7

Løbenummer:  V.e-42

Stregkode:  8004438071

Vedkommende Sven Bengtson, fandtes ikke i denne bog, Hvad i alverden gør jeg så???

Nogle brugere der har en God Ide??

Mvh John

Eva Morfiadakis



Sven B. hade kanske inget att skifte.

Eva M
Eva M

John V. Christensen

Hej EVA,

Skal dette forstås bogstaveligt, at dette var og er, den eneste bog der kunne stå noget i??

mvh John

Eva Morfiadakis


Det vet jag inte.

Mina tip-oldeföräldrar dog båda i Hörsholm utan att ha något att skifta. I boken, jag minns inte nu i vilken, är det bara en dödsanmälan. Jag är också intresserad av att finna min oldefars syskon. En bror har jag funnit i laegdsrullen och kunnat följa till hans död. Hans äldre bröder var födda i Köpenhamn så tidigt på 1800-talet att de var undantagna från militärtjänst.

Eva M
Eva M

bente lindhardt

Jeg kan se i kirkebogen, at de bor Thyrasvej 6 i Roskilde, og konen overlever Sven. Huset er bygget i 1915. Jeg ved ikke, om de boede til leje eller ejede huset

Det er mærkeligt, at der slet ikke er et notits. Min erfaring med skifter på Lolland på det tidspunkt, er den, at selvom der intet er at skifte, så står der:" Afdøde efterlader sig ikke noget af værdi". Så er der også nævnt den person, som har meddelt dødsfaldet, og det kan være den efterlevende ægtefælle, en søn eller en svigersøn, eller en anden person, som stod afdøde nær.

vh
Bente Lindhardt

bente lindhardt

Nu har jeg været i tingbogen, og der kan  jeg se, at Sven Bengtsson købte huset 21/7-1916. Han sælger det 13/7-1917 til købmand Otto Frederiksen. Kan det være en svigersøn ?. Sven bliver jo boende indtil sin død.

vh
Bente L

bente lindhardt

Jeg rette min forrige besked. Svens kone Christina Bengtsson dør 2/1-1941 Roskilde Domsogn bog DV 1941-1942 opslag 151.

Først der sælges huset. Der er et offentligt skifte i Københavns skifteret. Det kan du søge om at se eller vente til 2016, så er det tilgængeligt.

vh
Bente L

John V. Christensen

Hej, og Tak til Eva og Bente.

jeg syntes også det er mærkeligt, at der intet står. Svens første Kone døde i Brøndbyøster 1897.

Christina var kone nr 2, hvem Købmanden er ved jeg ikke, Men mærkeligt der intet står om huset, jeg har været nede og fotografere det( nysgerrig), jeg vidste ikke hvornår Christina døde, så tak for det.

Jeg var oså på Rigsarkivet, for om muligt at få noget at vide om hans Datter Elise J J Bengtson var nævnt der.

Men som skrevet, der stod absulut intet på Sven Bengtson?

mvh

bente lindhardt

Da konen dør, står der ingen arvinger nævnt i tingbogen over huset Thyrasvej 6. Var det en fælles datter?

vh
Bente

John V. Christensen

Christina, havde vist en Søn med, Elise var en Datter med den første kone, og Thorvald Bengtsons Storesøster.

mvh John

John V. Christensen

Hvorfor stod Ellen Bengtson, Datter af Sven Bengtson, i denne Skiftebog, da hun døde i 1914, hun var gift med Frederik, de havde Roskilde Cykelbørs, på Jernbanegade 17 i Roskilde.

mvh John