Søstrene Kerstine, Vilhelmine og Jørgine Mathilte Ebbesen alle født i Skrave

Startet af Karen Sørensen, 23 Sep 2015 - 14:21

Forrige emne - Næste emne

Karen Sørensen

Jeg leder efter de 3 søstre
Kerstine Ebbesen f. 13/6 1847
Vilhelmine Ebbesen f.21/12 1851
Jørgine Mathilte Ebbesen f. 7/8 1853

De er alle født i Skrave sogn, Ribe amt, døtre af Ebbe Johansen og Anna Hansdatter.

Det sidste jeg kan finde om Kerstine, at ifølge afganslisten for Torstrup sogn, Ribe amt, flytter hun til Varde 1/11 1870

Det sidst jeg kan finde om Vilhelmine, er at hun 1872 bor Varde, da er hun fadder til sin broder Hans Chr. Ebbesens søn Johannes Conrad døbt i Brøndum kirke, Ribe amt.

Det sidste jeg kan finde om Jørgine er, at hun også er bosat i Varde 1872, hvor hun også er fadder til ovennævnte Johannes Conrad.

Ved FT 1870 og 1880 bor forældrene Ebbe Johansen og Anna Hansdatter i Varde. De dør henholdsvis 1883 og 1886.
Deres skifte er læst. Da der intet er at arve, får jeg intet fingerpeg om, hvor børnene kan være.

Jeg har undersøgt, om de er viet i Varde, men det er de ikke.
Jeg har også undersøgt, om de har været faddere til deres 2 andre søstres børn, men det har de ikke.

De to søstre, som jeg har helt syr på, er
Ane Ebbesen f.11/9 1855,  gift med Laurids Poulsen, Ødis sogn
Mette Dorthea Ebbesen f. 10/1 1858, gift med Thorvald Oluf Bernhardt Frederiksen, bosat i Næstved.

Mon der er nogen i dette forum, der kan hjælpe mig med at opspore disse 3 søstre?

Mvh

Karen Sørensen
Fredericia



Karen Sørensen

Efter jeg har skrevet denne efterlysning har jeg fundet nogle oplysninger, der kan tyde på at deres broder Johannes Conrad Ebbesen f 18/9 1849 også i Skrave sogn, Ribe amt er udvandret til USA 1881.

En Johannes Ebbesen f.1849 rejser 4/4 1881 fra København til Providence, Rothe Island sammen med sin hustru Christine Ebbesen.
Dette har jeg fundet i Udvandrerarkivet og på ancesters.

Måske  kan hans søstre også være udvandret. Derfor har jeg ledt efter dem ovennævnte steder, men uden resultat.

Er der nogen i dette forum, der vil hjælpe mig med at finde ud af, om søstrene er udvandret?

mvh
Karen Sørensen
Fredericia

Birthe Albæk Kristiansen

Hej.

Vedr. Johannes Conrad Ebbesen f.1847 i Skrave, så er jeg ret sikker på, jeg har fundet ham.
Han døde 28. feb. 1872 og er begravet 3. mar. 1872 på Garnisons Kirkegård, Garnisons Sogn, København.

Han var bror til min oldefar Hans Christian Ebbesen.
Min oldefar fik en søn 23. mar. 1872, der 26 maj samme år blev døbt Johannes Conrad Ebbesen.
Han blev temmelig sikkert nævnt op efter afdøde.

De 3 søstre kan jeg desværre heller ikke finde.

Mvh Birthe Albæk


Mette R Francke

Hei

Wilhelmine får en datter , Christiane Petrine Johanne Conradine  ,i 1873
https://www.sa.dk/ao-soegesider/da/billedviser?bsid=171355#171355,28761968

Måske henne her????

ame   Wilhelmine Ebbesen
Gender   weiblich (Female)
Departure Age   31
Birth Date   abt 1851
Residence Place   Gramm, Dänemark
Departure Date   13 Mai 1882 (13 May 1882)
Departure Place   Hamburg, Deutschland (Germany)
Destination   New York
Arrival Place   Leith (Amerika via Glasgow)
Ship Name   North Star
Captain   Parker
Shipping Clerk   Spiro & Co.
Ship Type   Dampfschiff
Ship Flag   England
Accommodation   ohne Angabe
Volume   373-7 I, VIII B 1 Band 050
Household Members (Name)   Age
Wilhelmine Ebbesen   31
Mette R Francke

Karen Sørensen

Mange tak for svarene. Jeg har selv senere fundet de nævnte oplysninger. Men jeg har ikke fundet flere oplysninger om de tre søstre. 
Jeg er meget interesseret i at finde yderligere om dem.

MVH Karen Sørensen

Karen Sørensen

Hej Birthe Albæk.

Hans Christian Ebbesen er også min oldefar. Min farfar er hans søn Edvard Godtfred Ebbesen f. 3/6 1880 og død i Møldrup, Viborg amt, 15/5 1953.

MVH  Karen sørensen

Mette R Francke

Hei

Har du klart å følge Wilhelmine sin datter ?
FT , KOnfirmasjon etc ?

Er de nevnt i skfte efter foreldrene ?
Mette R Francke

Karen Sørensen

jeg har kun fundet dåbs oplysninger på Vilhelmines datter Christiane Petrine Johanne Conradine Johansen

Birthe Albæk Kristiansen

Hej Karen Sørensen.

Min morfar var sønnen Søren Peder Ebbesen, født i Tarm 27. jan. 1877, og død i Grønbjerg 16. jun. 1965.

Mvh. Birthe

Karen Sørensen

Jeg har ikke fundet yderligere oplysninger om de de 2 søstre Jørgine Mathilte og Kerstine Ebbesen.
Jeg vil fortsat gerne have hjælp til at opspore dem.

Med venlig hilsen og godt nytår
Karen Sørensen