Hvem var Edvard Jensen, København 1867-71

Startet af Leif Sommerdal, 06 Mar 2011 - 18:36

Forrige emne - Næste emne

Leif Sommerdal

Jeg er stødt på Edvard Jensen som forlover for min tip-oldemor 2 gange.

Hun er født på fødselsstiftelsen i 1838 - uden efternavn, så hun benævnes ofte Helene Kjøbenhavn

Hun bliver viet til Adolph Waldemar Jensen i Vridsløse Forbedringhus den 17/3 1867, Herstedvester 1852-1887 opslag 280 nr 2 og til min tip-oldefar Christian Mathiesen den 12/2 1871 samme KB opslag 286 nr 2.

Begge steder optræder en forlover - den første gang nævnt som fra København - som hedder Edvard Jensen.

Ham kan jeg ikke finde nogen steder. Jeg menet ar have søgt hele ddd fra 1855-1870 - uden at kunne finde en der kunne passe bare det nærmeste.

Hvem har en ide til hvem det kan være?
Med venlig hilsen
Leif Sommerdal(2650)


Eva Morfiadakis

Hej!

Kan han inte vara en anställd/betjent på Forbedringshuset?

Eva M
Eva M

Leif Sommerdal

Jo - men så ville jeg måske have forventet at hans stillingsbetegnelse var nævnt.
Det er de i andre tilfælse samme sted.

Og selv om han var ansat - burde han vel findes i en folketælling
Med venlig hilsen
Leif Sommerdal(2650)


Eva Morfiadakis

Hej!

Titta några opslag fram och tillbaka och se om han förekommer på andra ställen. Om inte, får man väl anta att han har någon koppling till bruden. Jag håller med att hans titel borde ha skrivits.
FT-Matrikeln med hans namn är kanske inte registrerad ännu t ex pga dålig kvalitet.

Eva M
Eva M

Leif Sommerdal

Jeg har været flere år igennem nu.
Han står kun de 2 steder, hvor hun blev gift.
Han optræder heller ikke som fadder til nogen af børnene.

Jeg sidder med en stærk følelse af at han har noget med hende at gøre (kunne måske være den ukendte far). Han kunne jo også vær i familie med hendes 1. mand
Med venlig hilsen
Leif Sommerdal(2650)