Er han politibetjent ?

Startet af Susanne Østergaard Christensen, 16 Sep 2015 - 18:08

Forrige emne - Næste emne

Susanne Østergaard Christensen

Hejsa.


Jeg har lige fået nogle fotos. Der i blandt er en Rasmus Skaarup, som skulle være gift med min oldemors søster.

Jeg vedhæfter lige et billede, måske nogle kan opklare om han er betjent eller måske noget andet. Måske hans nummer på tøjet afslører hvor han kan have tjent henne ?


På forhånd tak for hjælpen.

Mvh.
Susanne Christensen


[vedhæfting slettet af admin]
Med venlig hilsen

Susanne Østergaard Christensen

Anne Mortensen

Hvad står der i en vielse ?
Eller en FT ?
Venlig hilsen
Anne Mortensen - 2770

Inge Olesen

Venlig hilsen
Inge Olesen

Susanne Østergaard Christensen

Hej Anne.


Det ved jeg ikke, for jeg har ikke kunne finde nogen vielse. Eller finde dem i nogen folketælling.
Håbede netop at hans nummer kunne udløse et tjenestested, så jeg kunne lede efter en vielse. For de er ikke viet i hendes fødesogn.

Hej Inge.

Mange tak for det tilsendte link. Det er nok ingen tvivl, om at han var betjent. Han ligner meget den anden.

Mvh.
Susanne Christensen
Med venlig hilsen

Susanne Østergaard Christensen

Tine Susanne Olsen

hvad står der ved børnenes dåb hvad er hans stilling der?
har du fundet ham som fadder ved nogen af deres søskendes børns dåb??
ha en god dag
venlig hilsen
Tine Olsen
er medlem af DS-Faxe  det koster 150kr
medlem af Danske Slægtsforskere er du  det koster kun 290.kr

Susanne Østergaard Christensen

Hej Tine

Jeg ved ikke om de får nogle børn, da jeg ikke ved hvor i landet de opholder sig.
Men jeg tror ikke de får nogen. Jeg har på fornemmelsen, at hans hustru Hansine Kristine Hansen Langvaad afgår ved døden i en forholdsvis tidlig alder. Måske omkring 1910-1920'erne. Hun er født 1877.

Hun kan i hvert ikke umiddelbart findes i folketællingen 1930. Jeg har haft en til at prøve at slå hende op. (det var så før jeg fandt ud af, for et par dage siden, at hun nok har giftet sig til navnet Skaarup).

Hun og hendes mand, er ikke nævnt ved nogen af de andre søskendes børns fødsler. Og de får børn i årene 1904-1929, spredt henover Fyn og Lolland Falster.

Mvh.
Susanne Christensen
Med venlig hilsen

Susanne Østergaard Christensen

Jakob Ramlau

Har du prøvet at gaa Hjelmens Dekoration igennem med en Lup? Hjelmen bærer højt og tydeligt et Nummer, men derover ses "noget". For mig ligner det Stadens København Tretaarns Symbol --- men det kræver bedre Opløsning for at være sikker. Er Fotografens Navn at finde nogetsteds? -- for saa kan vi let komme videre.
Et primitivt Synspunkt er endvidere: hvor mange Steder i Datidens Danmark havde man et Politikorps  med Minimum 623 Betjente? Selvfølgeligt kan Nummereringen være helt frigjort for det faktiske Antal -- men jeg har svært ved at tro paa andet end København, Aarhus eller Odense.

Anne Mortensen

Nu oplyser du intet om årstal - du må have noget omkring søsteren.

Kunne være denne constabel ?


Navn: Rasmus Skaarup   Køn: M   Alder: 25   Civilstand: UgiftErhverv: Constabler   Fødested: Skanderborg
Kilde: FT-1845  Amt: kbhv   Herred: København (Staden)   Sogn: Landetaten   Stednavn: Artilleri Casernen i Strandgaden No 36
Matr.nr/adresse: Ved det 1ste Artilleri Regiments 1ste Batteri   Husstands-/familienr: 439   Indtastningsnr: C2732   Løbenr.: 4918
Venlig hilsen
Anne Mortensen - 2770

Susanne Østergaard Christensen

Hej Jacob.

Det lykkedes mig at løse billedet fra det gamle album. Umiddelbart kunne jeg ikke se nogen fotograf. Men under lys og med lup, kunne jeg så alligevel skimte noget.

Tror der står Atelier Diana, Vesterbrogade, København. Så du havde ret i din primitive synspunkt, som du vist kaldte det  :). Han må være betjent i København.



Hej Anne.

Hans hustru Hansine Kristine Hansen Langvaad er født de  11-2-1877 i Øster Hæsinge.
Jeg tror at hendes formodede ægtemand er nogenlunde jævnaldrende.

Hun er registreret i politiets registerblade i 1904:
http://www.politietsregisterblade.dk/component/sfup/?controller=politregisterblade&task=viewRegisterblad&id=1696578&searchname=polit_adv

Derefter har jeg intet konkret på hende. Andet end nogle familiemedlemmer måske mener at hun blev gift med en Rasmus Skaarup. I albummet sidder de så også side om side.


Mvh.
Susanne Christensen


Med venlig hilsen

Susanne Østergaard Christensen

Jakob Ramlau

Det snerper. Ochsner´s Bog om Fotografer i Danmark svigter desværre. "Atelier Diana" laa paa Vesterbrogade 29, i Apolloteatrets Ejendom. Drevet af Fotograferne Gollman & Hansen. Muligvis i Perioden 1903 - 1906 (??).
Saa eksisterer der er et Politimuseum: www.politimuseum.dk med en E-mailadresse. De har en Uniformssamling som man nok skal checke. Oprindeligt havde Politiet en filtovertrukket Hjelm som blev afløst af den flotte, blanke Hjelm som han har paa. Uniformssagkyndige maa kunde give en Dato.
Saa tror jeg der har eksisteret dobbeltradet versus enkeltradet Jakke. Ditto sagkyndige. Bemærk Kæden nedad Brystet: den var vistnok til Politifløjten til at tilkalde Forstærkning med.
Og se saa ogsaa paa Hjelmens Dekoration. Der er næsten et heraldisk Skjold at fordybe sig i.




Gitte Johansen

Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com

Gitte Johansen

Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com

Gitte Johansen

Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com

Susanne Østergaard Christensen

Hej Jacob.

Mange tak for dine informationer.


Hej Gitte.


Tusinde tak for dine fund. Så har jeg endelig fået hende på plads. Så min formodning om, at hun var død i en forholdsvis ung alder, holdt stik.

Fortsat god dag til alle, som har hjulpet mig i denne sag.

Mvh.
Susanne Christensen
Med venlig hilsen

Susanne Østergaard Christensen