Skifte i DK for udenlandsk statsborger?

Startet af Anne Marie Holck, 12 Sep 2015 - 18:42

Forrige emne - Næste emne

Anne Marie Holck

Min oldefar døde i Vejle i 1957. Han var amerikansk statsborger (oprindelig dansk), så jeg er i tvivl om, hvorvidt der vil være et dansk skifte efter ham. Kan nogen hjælpe med et svar på det?


Anne Marie Holck

Jeg kan yderligere tilføje, at han blev begravet i Hedensted den 7. januar 1957. Hans kone var ligeledes amerikansk statsborger, men bosat i Hedensted på tidspunktet for hans død. Jeg ved endnu ikke, hvornår de vendte tilbage fra USA til Danmark.

Ingen, der kan fortælle noget om skifteregler for udenlandske statsborgere bosat i Danmark?

Mikkel Eide Eriksen

Hej Anne Marie

Jeg har desværre ikke et konkret bud, men for nogen tid siden stødte jeg på en franskmand i Københavns skiftekommissions hvidebøger (hele notitsen var afskrevet på fransk) der jo bl.a. fungerede som dødsanmeldelsesprotokol. Så jeg tænker at du kan finde ham i den relevante skifterets dødsanmeldelser, og måske der finde en note om hvorvidt der blev skiftet i Danmark eller ej.

mvh
Mikkel
Interesse: alt Gilleleje plus Lindberg/Humble (SE/DK) Svane (Mors) Behringer (Alsace/DK/NO) Bortvig/Fleischer (Lolland)

Hjælper gerne med Sverige: https://forum.slaegt.dk/index.php/topic,153986

Anne Marie Holck